W MIARĘ DOSKONALENIA UMIEJĘTNOŚCI

W miarę doskonalenia się umiejętności dziecka możemy stopniowo zmniejszać zakres naszej pomocy i kontroli.Podobnie jak w nauce jedzenia łyżką najtrudniejszym etapem jest nauczenie prawidłowego odstawiania naczynia na stół, i, podobnie jak poprzednio, warto w tym celu zastosować system osobnego nagradzania za wykonanie tej czynności. W okresie przejściowym należy bez trzy­mania ręki dziecka podążać za jej ruchami jak cień, aby w każdej chwili zapobiec rozlaniu zawartości lub wypuszczeniu kubka. Jeśli w późniejszym okresie, już po dobrym opanowaniu sztuki samodzielnego picia, stwierdzimy, że dziecko naumyślnie rozlewa napój z kubka, na­leży zrobić burę albo zastosować metodę naprawienia szkody z na­wiązką: niech dziecko wysuszy stół, niech jeszcze wypoleruje blat i wytrze podłogę itd.. Uciekając się do tej metody można założyć odpowiedni rejestr dla stwierdzenia, czy z upływem czasu epi­zody złego zachowania się są rzadsze czy nie. Jeśli nie, to należy jeszcze raz dokładnie przemyśleć całe zagadnienie.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Jestem agentką nieruchomości na co dzień pracuje w dużej Wrocławskiej agencji pośredniczącej sprzedażny nieruchomości. O branży wiem wiele, dlatego założyłam tego bloga, żeby podzielić się za Wami moją wiedzą i doświadczeniem. Zapraszam do śledzenia bloga na bieżąco!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)