TRUDNOŚCI Z ROZRÓŻNIENIEM
Podobnie jak w poprzednich przypadkach pozycja obu przedmiotów zmienia się, i, tak jak poprzednio, za prawidłowe wykonanie polecenia chłopiec otrzymuje nagrodę.: Gdy po pewnym czasie udoskonali swoje umiejętności, można będzie zmniejszyć intensywność nagradzania, dając wspomniane chrupki już nie za każdym udanym razem, a tylko od czasu do czasu. Proszę zauważyć, że nauczycielka wybrała słowa „piłka” i „kubek” nie tylko ze względu na zamiłowania chłopca, ale również na ich odmienne brzmienie. Słowa te różnią się pod tym względem tak znacznie, że Alek nie miał większych trudności z rozróżnieniem ich. Gdyby nauczycielka wybrała słowa „kubek” i „tuba”, podobieństwo ich brzmienia byłoby dla chłopca źródłem dodatkowych trudności, zniechęcających do dalszej nauki .
Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej: